St Patricks Day!

Jodå, idag firar vi St Patricks Day tillsammans med irländarna. I Malmö sker det, naturligtvis, på Fagans. De börjar redan kl 12 men då kommer INTE jag att vara där. Där är fullsmockat en vanlig lördag - hur kommer det att vara där idag då?! Jag ska till Lie på middag innan och sen sticker vi dit där. Eftersom jag då är nykter så får vi se hur länge jag står ut...;)

Min graviditetstäppa har nu övergått i en vanlig jäkla förkylning! :( Jag har varit osäker på ett tag om det har varit förkylning eller inte men igår stod det klart att det just nu handlar om en förkylning. En rejäl sådan också för den delen! :( Så jag alternerar mellan Nezeril och Renässans för att över huvud taget kunna andas med näsan. Det är ju mest jobbigt när jag ska äta och sova... Man kan kanske tycka att det är löjligt att jag inte enbart håller mig till Nezeril eftersom jag faktiskt är förkyld men det känns bättre att även använda Renässans...även om den inte alls hjälper på samma sätt! Nu har jag ju börjat vänja mig vid att min näsa är konstant röd, som hos en alkoholist, men nu är den, om möjligt, ännu rödare efter allt snytande!! ;) Ja, ja, värre saker finns ju - jag får ha smink med mig i väskan ikväll så jag kan sminka över det...om det går...;)

Annars så mår jag bra och Pölsan verkar också må bra! :) Jag börjar känna av att jag börjar samla på mig vätska och jag kan inte äta så mycket som jag brukar utan att bli äckelmätt, när jag böjer mig fram (för att typ knyta skor eller städa badkaret) så får jag sura uppstötningar, jag har betydligt mer finnar än vad jag brukar ha, jag andas lika tungt som en flodhäst, jag får ont i fötterna när jag står upp för länge, när jag anstränger mig så kommer halsbrännan som ett brev på posten men herregud, jag är ju gravid!! :) När jag sitter i soffan på kvällarna och ser hur magen rör sig så sköljer en lyckokänsla över mig; jag är gravid och inom en snar framtid är jag mamma!!! Jag vet inte vad det innebär eller hur det kommer att gå men jag vet bara att det är det jag vill och jag kommer att göra mitt absolut bästa för att Pölsan alltid ska känna sig älskad och veta att h*n är väldigt efterlängtad. Jag kommer säkert att göra fel men aldrig med vilje!! Jag kommer göra allt jag kan för att bli världens bästa, roligaste, mysigaste, härligaste och mest kärleksfulla mamma någonsin!!! :) Samtidigt som jag längtar som en galning efter att Pölsan ska komma ut så är jag livrädd för att Pölsan ska komma ut - en mycket märklig känsla!

Jag är världens lyckligaste!! <3

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Vemvet

=) Nä man kan inte föreställa sig. Men det är nog bra att försöka. Jag tänkte nog väldigt lite på det och levde på som vanligt. Då blev det lite av en chock att bli mamma =) Borde nog ha softat och funderat mera innan. Nu får jag ta det nu istället =)



Kram!



PS: Klart du kommer bli världens bästa mamma!

2012-03-17 @ 19:27:42
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com
Postat av: Åsa

Så overkligt att det är min tur att gå igenom det det som "alla" andra gått igenom nu! Verkligen bra beskrivning på alla känslor jag också känner!

Kramar Åsa

2012-03-18 @ 12:43:16
Postat av: Lisa

Yeah, snart kommer det en bebis!!

På tal om din tunga andning så kan jag bara säga, karma is a bitch!! Fy f*n vad du får igen efter att ha mobbat mig i alla år ;)

2012-03-18 @ 16:41:20
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Stina

Anna, att du kommer bli världens bästa, roligaste, mysigaste, härligaste och mest kärleksfulla mamma är det ingen tvekan om :-)!! Kramar!

2012-03-19 @ 12:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0