En allvarlig BM

Så blev det först en mysig lunch med Maria och sen blev det ytterligare ett besök hos BM. Efter att ha suttit med benen på en stol framför mig i en halvtimme så kom BM och kollade blodtrycket. Det visade 140/90. "Då har det ju sjunkit!" sa jag glatt. Men BM tittade allvarligt på mig och menade på att det fortfarande var på gränsen. Sen gick vi in på hennes rum. Det visade sig att jag nu har äggvita i urinen. Inte mycket; +1. Men när jag undrade vad det innebar och när det blev "farligt" så sa hon att hade jag haft +3 så hade hon skickat mig till KK. Jag satt och funderade lite och frågade sen om det hade varit för att sätta igång mig. På det svarade hon att det hade varit för en lägesbedömning. "Har du packat din väska?" Det har jag inte. "Det kan vara en bra idé att göra det nu." Oooooops! Vad hände liksom?! Jag har ju haft en superbra graviditet - om man bortser från kräkningarna i början och att jag just nu mest tycker synd om mig själv - och nu detta?! Jag förstår ingenting! Och det värsta är att jag mår hur bra som helst så det är svårt att ta det på allvar. Jag förstår dock på BMs allvarliga min att det är allvar och att jag måste ta det lugnt. Men det är inte riktigt min grej...det har det aldrig varit heller... Fast jag kommer nog snart in i det. Det brukar ta några dagar in på semestern för att varva ner så det gäller väl nu också. Jag hade en ny tid på tisdag men den ändrades till på måndag. BM ville inte vänta längre än så med att kolla blodtrycket. Sen blev det lägesrapport till mamma och Marre.

Ikväll har jag varit hos Stina på middag. Sandra var också där men denna gången var det Malins tur att utebli. Hon var visst jätteförkyld. :( Vi har bestämt en ny date - veckan innan BF...vi får väl se hur det blir med det...;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sen är du ju ganska envis också och gillar inte när folk säger till dig vad du ska göra, eller?!

2012-05-11 @ 21:12:01
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0