En delfin vid namn Haj!

Nu är jag hemma hos mamma och pappa och blir ompysslad! :) Imorgon blir det fika någonstans med mamma och Lisa. Om Emma är ledig så lär hon också följa med. Ska det vara så här att vara sjukskriven så kommer jag inte att gnälla mer! ;)

Igår var jag och Kevin hos fam Asper och åt middag. Alma berättade att hon trodde att jag hade en delfin i magen och när den väl kommer ut kan den ju heta Haj! :) Jag kan berätta att det blev mycket skratt åt den kommentaren!!

Imorgon är det dags för sista passet på Vattengympan. Jag tänker skippa själva motionspasset och bara vara med på avslappningen - där är en tjej som har gjort så hela tiden eftersom hon har varit sjukskriven pga högt blodtryck tidigt i sin graviditet. Så då kan jag ju också göra det en gång, tänkte jag. :)

För andra natten i rad har jag sovit dåligt. Det spelar liksom inte riktigt någon roll hur jag ligger nu så är det obekvämt. Men det gör ont i magen när jag lägger mig på höger sida så det blir mest på rygg eller på vänster sida.

Jag har en fråga till singelmammorna där ute: vad har ni för böcker att skriva i som följer babyns första år? Ni vet de där böcker där man fyller i släktträd, första leendet, första ordet, sätter in bilder osv. Lillasyster Lisa vill köpa en sån till mig men de som finns i bokhandeln förutsätter att man tillhör en "vanlig" familj med mamma och pappa. Jag hittade på Femmis sida en bok som heter Baby bird universe men Lisa har surfat rundor och den verkar inte gå att få tag på längre... Så lite tips, tack!

Nu har mamma kommit hem med bullar så nu ska vi fika lite. :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sjukt roligt att höra barns tankar angående graviditeter... eller runt det mesta faktiskt!

2012-05-08 @ 14:38:34
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har letat runt efter en annan, men den har också slutat tillverkas, så jag har bestämt mig för att göra en egen, ev på nätet, men troligen kommer det bli att jag scrap bookar ihop något. Men dela gärna med dig om du hittar något! Har kollat runt i en hel del av de vanliga böckerna o skrivit ner på telefonen vad som är med i dem, så att jag vet ungefär vad jag ska skriva i min egna variant. Men kommer krävas mer tid känner jag o tid man kanske inte har sen ;). Men tänkte ta med kort från Stork så att det kommer in i barnets värld redan från början. Kramar

2012-05-08 @ 18:29:31
Postat av: Anna

Jag har faktiskt också funderat på att göra en egen bok via nätet när Pölsan är 1 år med bilder och info. Men det hade varit kul att ha en bok att fylla i efter hand och jag vet att Lisa väldigt gärna vill ge mig en sådan. Vi har diskuterat en ev tom fotopärm liksom att skriva i helt själv... Vi får väl se vad det blir av det. :)

2012-05-08 @ 19:21:15
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Jag tror jag kommer göra en egen =) Får hämta inspiration från de vanliga...



KRam!

2012-05-09 @ 09:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0