Huden spääääääänner!! :(

Än så länge har det känts bra att vara sjukskriven! :) Idag blev det lunch i Ystad. När vi sen kom hem så somnade jag på soffan. Mamma berättade att hon och Lisa hade förundrats över min SUPERTUNGA andning!! Jag frågade om jag inte hade snarkat men det hade jag inte - "bara" andats väldigt, väldigt tungt. Det blev en tidig middag så att jag skulle hinna till det sista passet Vattengympa. Jag mös mest rundor medan de andra gympade och sen var jag med på avslappning.

Jag har märkt att nu kliar och spänner magen på huden något fruktansvärt! :( Jag smörjer in med lite babyolja men jag vet inte om det hjälper precis. Kliandet har jag känt lite innan, inte så mycket i och för sig, men att det spänner har kommit de senaste dagarna bara. Magen är fortfarande sned...;) Det är nog bara som märker det och det är inte alltid men just nu är det sned tex. :) Magen är stenhård på höger sida medan den är betydligt mjukare på vänster sida - det är alltså uppenbart var Pölsan håller hus. "Håller hus"?! Precis som om magen är en 6-rummare liksom och jag är av med min bebis...;)

Imorgon ska jag luncha med Maria. Sen är det dags att vara hos BM kl 13 och sitta där och vila i en halvtimme innan hon ska kolla blodtrycket. En av tjejerna på vattengympan som också har högt blodtryck berättade att hennes BM hade sagt att det som var absolut svårast med högt blodtryck var att få kvinnorna som har det att ta det på allvar. Oooooops, jag är en av dem! Men jag har haft 2 väldigt lugna dagar faktiskt så jag är lite impad över mig själv, måste jag erkänna.

Nu ska jag fortsätta att chilla. :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Vemvet

Åh! Hoppas det är bättre imorgon. Smörj magen med ordentlig fiktighetskräm. Det enda som hjälper.



Kram

2012-05-09 @ 20:37:36
Postat av: Sofie N

Ett tips för den kliande magen är mandelolja! Jag använde det båda graviditeterna o den funkade kanon!

Jag hade oxå högt blodtryck när jag väntade A, och jag har oxå jättesvårt att ta det lugnt o inte göra nåt. Min barnmorska sa till mig att det var bra om jag la mig ner o vilade/sov minst en gång om dagen, så det gjorde jag! Efter några dagar så kom jag in i den rutinen o njöt! :)

2012-05-09 @ 21:20:55
Postat av: Lisa

Läste precis Sofies kommentar och kom då att tänka på att du faktiskt har det ganska "lyxigt" med tanke på att du inte har barn innan. Du kan ju absolut ta en lång powernap varje dag utan problem.

Hoppas att det ser bättre ut med blodtrycket idag!

2012-05-10 @ 11:03:44
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0