Permission

Det blir en snabb uppdatering; jag är hemma på permission och ska vara tillbaka vid midnatt för att få antibiotika. Jag och Marre var inne vid halv 6 ca. För att göra en 12 timmars lång dag kort så har det inte hänt ett jäkla dugg!!! Mycket irriterande!! Pölsan har det visst bra där h*n är... Jag får antibiotika nu eftersom vattnet har gått och det kommer jag att få vart 8e timme fram tills att det sätter igång så att säga. Har det inte satt igång inom tre dagar efter att vattnet gick så sätter de igång mig. BM som gav mig permission sa dock att hennes erfarenhet säger att det brukar sätta igång inom 36 h. Men det är ju naturligtvis olika från fall till fall. Blodtrycket är fortfarande högt och jag har fortfarande äggvita i urinet men nu har de ju koll på mig.

En lite rolig sak som hände var att den tjejen från Vattengympan som har haft högt blodtryck ganska länge har nu kommit in och ska bli igångsatt imorgon. Vi delar rum! :)

Tack för alla fina kommentarer och sms!! Inom några dagar är Pölsan här!! Hur galet är inte det?! :) Nä, nu måste jag försöka sova lite. Jag och Marre har ätit vars en Gyrostallrik special så lite sömn på detta så är vi reda för förlossning! :)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Moster Kerstin

Kära Anna, ibland sker allting väldigt snabbt. Lycka till! Tänker på dig. Många kramar Moster Kerstin

2012-05-11 @ 20:16:08
Postat av: Lisa

Så märkligt att ni delar rum. Jaha, då är man snart moster, för tredje gången nu då! Lycka till!!

2012-05-11 @ 21:15:28
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Sofie N

Spännande! Måste va en konstig känsla att veta att bebis kommer nu i dagarna! :) Lycka till!

2012-05-11 @ 22:16:03
Postat av: Åsa

Åhh så härligt att Pölsan är på väg, även om det verkar gå lite snabbare än du planerat. Lycka till!! Kram

2012-05-11 @ 22:47:34
Postat av: Tessan

Lycka till, Anna! Vi väntar med spänning! Isabella frågar hela tiden! Många kramar från oss!

2012-05-12 @ 07:50:07
Postat av: Vemvet

Såå spännande! =)



Kraaam!

2012-05-12 @ 08:10:28
Postat av: Valborg

Woho! En liten Pölsa är på väg, gud så spännande!

Väntar nu med spänning på alla uppdateringar, sen när du fått vila dig lite, mysa med pölsan och orkar skriva igen.



Kraaaaam!

2012-05-12 @ 14:31:03
URL: http://www.bebisfron.wordpress.com
Postat av: Mamma Vilja

Hur har det gått?

2012-05-17 @ 01:20:52
URL: http://frkvill.blogspot.cöm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0