Sjukskriven

Jaha, så var man sjukskriven. :( Det har jag aldrig varit i hela mitt liv men någon gång ska ju vara den första. Jag hade föredragit att bli sjukskriven och då även känt mig sjuk men så är inte fallet!! I torsdags låg blodtrycket på 140/80 vilket inte är så högt egentligen men när man är gravid så är visst det högt. Idag låg det på 150/100 TROTS att jag hade suttit och vilat i en halvtimme med fötterna på en stol. BM såg väldigt allvarlig ut, kan jag berätta. Hon sa med en gång att det skulle bli sjukskrivning. Hon fick tag på deras läkare och fick en tid samma dag kl 14.30. Det sista BM sa när jag lämnade henne var; Nu tar du detta på allvar och vilar!! Jag infann mig hos farbror Doktorn lite senare på dagen. Han skrev intyg till Försäkringskassan om att jag är sjukskriven from imorgon och månaden ut. Nu kan man inte vara sjukskriven ända fram till födseln och jag förstod inte riktigt vad han menade men jag antar att Försäkringskassan hör av sig om det skulle bli strul. Jag har pratat med min chef och kommit överrens med honom att jag nästa vecka ska sitta ner med min efterträdare och gå igenom lite kunder och även hur säljstödet fungerar. Men det är ju inget betungande precis så det känns inte som något problem. Det känns inte alls bra att bli sjukskriven så här från en dag till en annan - jag har ju hur många kunder som helst som inte har en aning om när jag skulle gå hem egentligen. Men jag ringer till de största och viktigaste och sen får resten ge sig. Jag fick förresten en till tid på torsdag av BM för att kolla blodtrycket igen. Det lär jag nog göra några gånger till fram tills att Pölsan tittar ut...

Idag har jag inhandlat Pölsans första kläder som h*n ska ha på sig på BB. Det fanns inte vita byxor i den storleken jag ville ha så jag tog mörkblåa...jag valde mellan blåa och röda men det fick bli blåa...

Pölsans första kläder
Pölsans första kläder.

Så nu är det viiiiila som gäller...det lär ta några dagar för mig att varva ner, kan jag berätta. Men det är bara nyttigt för mig att ta det lugnt - det har jag uppenbara problem med! ;)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fina. Då kommer kanske bebisen komma innan?! Ved du hur stor bebisen är just nu?

2012-05-07 @ 16:26:00
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, om jag inte vilar kan det nog bli så...men jag vet inte. Jag vet inte hur stor min bebis är men statistiskt sett så ligger de på ca 3000 g i denna veckan...men min är ju lite, lite mindre...

2012-05-07 @ 16:29:26
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nu får du lyda och ta det lugnt!! Det är skönt bara man vant sig :) Kramar

2012-05-07 @ 18:50:14
Postat av: Vemvet

Ja det var ju inget roligt tryck. Hoppas på bättring med vila...



Kram!

2012-05-07 @ 21:11:37
Postat av: Dina

Vila på nu.

2012-05-07 @ 21:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0