Högt blodtryck

Imorse vägde jag mig och vågen står nu på 86 kg!!!!!! Holy makarony, säger jag bara! Det innebär att jag har gått upp 16,2 kg...

Jaha, idag var det då dags att besöka BM igen. Jag glömde ju naturligtvis min mapp med alla papper i men det gjorde inget sa BM. Hon började med att kolla blodtrycket. Hon tittade allvarligt på mig och frågade om jag kände mig stressad eller om jag hade skyndat mig dit. Men jag sa nej till bägge frågorna. Jag vet inte vad jag hade för blodtryck då men hon sa till mig att jag skulle få sitta ner sen och vila innan hon kollade en gång till. Men jag har ingen äggvita i urinet i alla fall. Järnet har sjunkit lite så nu vill hon att jag på något sätt får i mig järn så nu ska jag följa lillasysters råd och införskaffa mig brustabletter med järn i. Hon kollade om Pölsan har fixerat sig och det har h*n. H*n låg ju med huvudet ner redan på ultraljudet och h*n låg kvar så nu är Pölsan fixerad! :) Hjärtljuden låg på 150 så det lät också bra. Jag berättade för BM om mina flimmer framför ögonen och då frågade hon direkt om jag hade haft huvudvärk men det har jag inte haft. Men jag såg på BM att hon tog det hela allvarligt. Sen fick jag gå ut och sätta mig med benen på en stol framför mig. Där satt jag väl i ca 20 min och sen kom BM igen och kollade blodtrycket. Nu låg det på 140/80 - lägre än innan men fortfarande för högt. Så jag fick en tid till på måndag kl 11. Då ska jag börja med att sitta ner en halvtimme med benen på en stol och sen kallar hon in mig halv 12. Hon sa att hon ville att jag skulle sluta jobba - eeeeeh, nej! Det är ju en hel månad kvar!! Men då sa hon att jag i alla fall skulle fundera på att gå ner till 50% eftersom det är vila som först och främst ordineras...

Efter besöket ringde jag först till mamma och berättade det för henne. Av henne fick jag ett förmaningstal om att jag måste ta det lugnt och inte boka upp mig så mycket hela tiden... Sen ringde jag till min chef - mest för att förbereda honom men jag bestämmer inte ett dugg innan måndagens BM-koll. Han sa till mig att vi skulle lyssna på BM och att det är hon som får bestämma. Sen sa han: "inget är viktigare än att du och bebisen mår bra, Anna!!" Aaaaaaw, min söta, söta chef! Sen pratade jag med Marre som kom med förmaningstal DE LUXE!! Hon menade på att jag lever på precis som vanligt; festar och går och lägger mig sent och tar inte igen sömnen och är alldeles för uppbokad hela tiden!! Ja, ja, ja, jag vet att de har rätt men vad fasiken: jag mår ju hur bra som helst så hur lätt är det då att dra ner på tempot?! Pölsan ser ju till att h*n får vad h*n behöver men för tillfället blir det nog inte så himla mycket över till mig... Denna helgen har jag bara inbokat tvättid på fredag och Vincents 1-årskalas på lördag...Marre skulle ringa imorgon och kolla så att jag inte gjorde något mer än tvätta...;)

Nu vågar jag knappt berätta detta men jag har i alla fall vårstädat min balkong idag! Jag har torkat av med våt trasa, planterat nya blommor/växter och dammsugit! Där är så fiiiint! :) Tyvärr ska det bli tråkigt väder till helgen men nu är det gjort i alla fall! Men NU ska jag bara ta det lugnt!!!

Innan jag skulle till BM så pratade jag med mamma. För att göra en lååååång historia kort så berättade hon att Lisa hade fått beröm på sitt jobb från de andra kollegorna. Då kände jag tårarna bränna bakom ögonlocken!! Helt ärligt; min lillasyster får beröm på jobbet och jag börjar böla! Jodåsåatteeeee....

Nu ska jag ta det luuuuuugnt...;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Dina

Jag börjar också bli lite orolig. Det är bara ett par veckor kvar och jag vill inte att något ska hända dig och barnet.



Försök att vila så mycket du kan.

2012-05-03 @ 19:56:11
URL: http://dinasthlm.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ja men var roligt att någon gjorde det då. Jag kan inte påstå att jag själv blev tårögd. Jag håller förresten med mamma och Marre, du ,måste sluta boka upp dig så mycket. Kan du inte bara hyra lite film och hålla dig hemma några kvällar/helger?!

2012-05-03 @ 20:32:32
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Kram å ta det luuugnt =)

2012-05-03 @ 21:14:12
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com
Postat av: Valborg

Lyssna på bm nu, dom är ruggigt kloka faktiskt ;-)



Och ang vikten så kan jag meddela att jag passerat dig; +15,8 kg när jag var i v.31... Får hoppas att vi ammar bort det mesta sen :-)

2012-05-04 @ 10:55:42
URL: http://www.bebisfron.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0