Lugnt och fint...

Ja, det blev en lugn fredagkväll. Jag satt mest i min soffa och tittade på film och åt och drack. Jag gick och la mig vid 12-tiden... Halv 2 var jag upp och kissade - jag fick i mig ca 1 l coca nämligen...;)

Nu har jag tvättid fram till kl 12. Kl 16 ska jag vara snett över gatan och fira Vincent som fyllde 1 år igår. Lie hörde av sig igår och bjöd in mig på filmkväll ikväll. Jag vet inte när kalaset är klart och jag vet inte om jag orkar men det tar vi då. Jag ska ju ta det lugnt denna helgen!! Fast hur jobbigt är det att åka hem till någon och kolla på film?

Det är förresten klart med bilbarnstol nu! Eller inte riktigt förresten. Jag har en Brio med bas men det fanns inga bälte till så att säga...inte bilbältet som kommer att spänna fast Pöslan utan de bältena som spänner fast basen i bilen. Men enl Tina så var det bara till att köpa sådana där man köper bilbarnstolar. Det kan jag i och för sig göra idag så är det också klart. Efter tvätten vill säga...

Igår köpte jag även järntabletter. På det apoteket som jag handlar på fanns inte järn i brus så kvinnan tog fram droppar...men det var droppar från Niferex vilket borde innebära att kraschade min mage efter EN tablett Niferex så borde samma hända med dropparna... Då visade kvinnan Hemofer - där står det tom på asken att de ska vara "skonsamma mot magen"!! Så nu hoppas och tror jag att det blir bra med det här tabletterna. Som gravid ska man ta 3-4 tabletter om dagen men hon tyckte att jag skulle börja lugnt med 2 för att sen öka när jag kände att magen hängde med. Så jag ska börja med dem idag.

Nä, om man skulle sätta igång ytterligare en film -  jag hyrde trots allt 3 stycken igår! :)

Puss & Kram



Kommentarer
Postat av: Åsa

Fäster man inte basen med det vanliga bältet som finns i bilen? Så gör man med min bas i alla fall, men kanske är olika, eller har jag nmissuppfattat helt!! Kram

2012-05-05 @ 09:10:33
Postat av: Anna

Den här basen ska visst även fästas med bälten som går ner och fästs i öglor vid golvet...typ...jag har inte heller stenkoll faktiskt...

2012-05-05 @ 09:17:37
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Aha, så det är det öglorna är till för ;)

2012-05-05 @ 10:03:00
Postat av: Lisa

Det är en lugn kväll om man kollar på en film tillsammans och sen åker hem och lägger sig i mänsklig tid!

Wow, då måste ju de tabletterna vara svaga, eller nått. Jag tar en tablett varje dag och då måste jag dricka MINST två liter vatten samma dag om allt ska gå bra. Fast jag har kanske en extremt känslig mage. Jag borde nog själv fundera på att köpa hem brustabletter... Tänk på att vitamin C hjälper till att ta upp järn, så drick gärna apelsinljus i samband med tabletterna.

2012-05-05 @ 17:17:55
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0